Vattenavbrott!

Omkring kl 11.00 i dag kommer det bli ett kortare avbrott på vatten,
man skall byta en ventil varför man måste stänga av vattnet.

/ Sonny

Nyckelutlämning brevlådor

Hej!

Nu har vi haft nyckelutlämning. Tack för trevliga samtal under kvällarna!  Om ni inte har hämtat er nyckel så ligger den i er ”gamla” brevlåda. Kolla gärna att nycklarna fungerar och hör av er om det är några problem. 

Ha en härlig sommar!

/styrelsen

Elarbeten för TV / Bredband

Prenumerera för att fortsätta läsa

Prenumerera för att få tillgång till resten av det här inlägget och annat prenumerantexklusivt innehåll.

Loppis inställd

Tyvärr behöver vi ställa in loppis imorgon på grund av vädret. Vi gör ett nytt försök efter sommaren!

Sänk farten – undvik genomfart!

Hej alla medlemmar!

Nu när det är varmare ute fylls vårt område av liv och rörelse. Det är fantastiskt att se så många ute, men det innebär också att det cyklas, springs och leks för fullt mellan husen just nu.

Eftersom barn är små, snabba och inte alltid har full koll på trafiken vill vi skicka med en viktig påminnelse till oss alla: Sänk farten när du kör i området, och undvik genomfartstrafik.

Undvik att gena genom området

Vi vill särskilt be alla att inte använda området som en genomfartsträcka mellan Piteåvägen och Haparandavägen. Om du inte har ett direkt ärende till en adress på dessa gator, vänligen välj de större huvudvägarna runt omkring. Ju färre bilar som rör sig här, desto tryggare blir det för våra barn.

Tänk på det här när du kör:

  • Håll krypfart: Även om du har bråttom gör några enstaka kilometer i timmen en enorm skillnad för bromssträckan om ett barn plötsligt springer ut på vägen.
  • Var extra vaksam: Barn kan dyka upp snabbt bakom parkerade bilar, häckar eller hörn.
  • Tipsa dina gäster: Påminn gärna besökare, hantverkare eller budbilar som ska till dig att ta det lugnt på våra vägar och undvika att gena.

Det är vårt gemensamma ansvar att se till att vår boendemiljö är trygg och säker för alla. Tack för att du visar hänsyn och kör med extra stora marginaler!

Varma hälsningar,

Styrelsen

Dräneringsarbetet är nu helt klart

Efter en tids intensivt arbete är det omfattande dräneringsarbetet äntligen är slutfört. Projektet, som har syftat till att säkra marken mot framtida fuktskador och förbättra vattenavledningen, har avlöpt helt enligt plan.

Tack vare det färdigställda arbetet är området nu betydligt bättre rustat för att klara kraftiga regnfall och skiftande väderförhållanden.

Information till boende och besökare: Nu återstår endast vissa efterarbeten i form av återställning av markytor och plantering. Vi tackar för ert tålamod och visad hänsyn under tiden som arbetet har pågått.

Påminnelse: Årsstämma 2 juni kl. 18:00

Hej medlemmar!

Detta är en vänlig påminnelse om att vår årsstämma äger rum imorgon, tisdagen den 2 juni, klockan 18:00.

Vi håller till i Tegelbackens föreningslokal.

Det är ett utmärkt tillfälle att göra din röst hörd och engagera dig i föreningens framtid. Vi ser fram emot att träffa så många som möjligt av er där!

Varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar, Styrelsen

Påminnelse: Gå med i Grannsamverkan ”Norrskenet”

Vi vill påminna om vår satsning på Grannsamverkan. Just nu är vi 18 engagerade medlemmar, men vi har plats för många fler! Grannsamverkan är ett bevisat effektivt sätt att minska inbrott och skadegörelse samt öka tryggheten för oss alla.

Vad innebär det för dig?

  • Små insatser gör stor skillnad: Det handlar bara om att vara lite extra vaksam i vardagen och meddela grannar om du reser bort.
  • Brottsförebyggande: Vi hjälps åt att hålla koll på okända fordon eller misstänkt rörelse i området.
  • Enkel kommunikation: Allt sker smidigt och direkt via mobilen.

Gör så här för att ansluta dig: Sök på Grannsamverkan i din appbutik och ladda ner appen. Sök sedan efter gruppen Norrskenet och ansök om att gå med. En av våra befintliga medlemmar godkänner dig inom kort.

Hjälp oss att göra vårt område ännu tryggare – gå med idag!

Glöm inte bort loppisen den 7:e juni!

Hej grannar! Det närmar sig loppisdags. Söndagen den 7:e juni kl. 10.00–13.00 ses vi vid vändplanen (vid gaveln på Haparandavägen 16) för att fynda, sälja och umgås.

  • Vill du sälja? Säkra din plats redan nu via anmälningsformuläret på hemsidan. Kom ihåg att ange om du tar med eget bord eller vill låna ett av föreningens (vi har ett begränsat antal, så först till kvarn gäller!).
  • Vill du handla? Det är bara att dyka upp och spana in alla skatter!

Har du några frågor? Det är bara att kontakta Anna, Jeanette eller Sofia.

Vi ses där!

Sofia (sofia.kaldensjo@gmail.com )
Anna (anna_rime@hotmail.com)
Jeanette (jeanette_stenwall@icloud.com)

Välkommen till Loppis med brf Norrskenet!

Söndagen den 7:e juni kl 10-13 är det dags för loppis. Vi kommer att hålla till vid vändplanen vid gaveln Haparandavägen 16.

Vill du sälja? Anmäl dig via anmälningsformuläret på hemsidan.
Ange om du tar eget bord eller vill låna föreningens. Observera att föreningen har begränsat antal bord.
Vill du handla? Bara att dyka upp!

Vi skulle behöva hjälp av någon som kan göra reklam på sociala medier. Hör av dig om du kan hjälpa till!

Frågor? Hör av dig till Anna, Jeanette eller Sofia.
Vi ses där!

Sofia (sofia.kaldensjo@gmail.com )
Anna (anna_rime@hotmail.com)
Jeanette (jeanette_stenwall@icloud.com)